Особливої уваги набуває зараз проблема формування самостійності учнів, У спроможності отримувати, аналізувати інформацію та приймати оптимальні рішення, використовувати в практичній діяльності нові інформаційні технології. Одним із напрямків інноваційного розвитку природничо-математичної освіти є система навчання STEM, завдяки якій діти розвивають логічне мислення та технічна грамотність, вчаться вирішувати поставлені задачі, стають новаторами, винахідниками. STEМ-освіта дозволяє зміцнювати та вирішувати найбільш актуальні проблеми майбутнього.
Так, в останні дні навчання в КОЗО "Кислянська ЗШ І-І1І ступенів", відбувався захист "SТЕМ-проектів природничих наук". Були презентовані проекти на різні теми, кожна з яких відносилася до якогось конкретного уроку таких, як: фізика, хімія, біологія, українська література. У проектах брали участь учні 8 - 10 класів.
Висвітлювалися такі питання:
У процесі роботи учні вчились застосовувати знання та навички для вирішення реалістичних проблем у реальному світі. Проектанти вчилися критично мислити, співпрацювати, спілкуватися, міркувати, синтезувати в умовах обмеженого часу та визначеної мети. Кондратенко Микола, учень 9 клас, вважає, що сьогодні пошукові та дослідницькі проекти стають все більш потрібними, вони готують підростаюче покоління до вступу в вищі навчальні заклади, формують уміння творчо мислити, правильно робити висновки зі спостережень та дослідів, які проводяться; формують уміння працювати в команді, чути та аналізувати ідею товариша і обирати правильне рішення.
Соломка Вікторія у своїй роботі «Глобальне потепління. Загроза людству» звернула увагу на те, що зміни клімату відбуваються, але людство не усвідомлює, що саме може зробити кожен із нас. Головна мета - скоротити використання викопного палива, як-от: нафта, вуглець та природний газ, і замінити їх на відновлювані та екологічно чисті джерела енергії, збільшуючи при цьому енергоефективність.
Усі учні які брали участь, достойно захистили свої проекти і проявили свої можливості в різних сферах діяльності.
Такої можливості могло б і не бути, якби не досвідчений учитель фізики та інформатики Урдзік Тетяна Іванівна. Саме вона була головним організатором цього заходу, і без її допомоги дітям було б дуже важко. Тетяна Іванівна ставила мету показати, що всі предмети в школі пов'язані між собою, і творче навчання є дуже цікавим, це потрібно розвивати у дітей. «Така форма роботи дуже цікава, і ці заходи дають знання та вміння працювати в команді, творчо підходити до поставленого завдання та вміло висловлювати свою думку й доносити її до слухачів», - таку думку висловив Кисіль Євген, учень 9 класу.
Навчання відбувається природним шляхом, ненав’язливо, адже ціль – не вивчити, а виконати завдання, отримати результат, що дійсно мотивує дітей.
"Активність учнів вражає! Уважні погляди, підняті руки і величезне прагнення відповідати – це варте того, щоб вечорами створювати нові й нові розробки SТЕМ - проектів”,- наголосила Тетяна Іванівна.
Отже, світ неперервно змінюється, даючи дедалі більше можливостей застосовувати нові методи та підходи в навчанні, аби школярі були якомога краще підготовлені до реального життя.
Кислянська ЗШ, Драган Л.